Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-09, 14:03 #3
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Ditt företag har alltså betalat i förskott för en tjänst men inte fått något leveransdatum?

KO är bara att glömma eftersom det är konsumentombudsmannen.

Eftersom du betalat in utan någon lättbevisad form av leverans så kommer det bli knepigt. Försök få ett skriftligt besked från dem när de levererar. Om inte så kan du försöka skapa ett genom att ringa dem och få "besked" och sedan maila deras kundtjänst/ekonomiavdelning/vd om att du anser detta vara ett leveransbesked och om du inte hör annat från dem så förutsätter du att det skall vara installerat och klart till det datumet

När sedan det datumet infaller så mailar du samma igen och kräver återbetalning av pengarna inom en viss (rimlig) tid.

Har du sedan inte fått pengarna och fortfarande inte blivit inkopplad så kan du ta det till tingsrätt, och ansöka om "förenklat förfarande" eller vad det nu heter.

Var det mycket pengar det rörde sig om? Kan vara snabbare/enklare att ta det som lärpengar. Betala inte i förskott och se till att få leveransdatum.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat