Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-22, 18:12 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
som du kan se i något tidigare inlägg här på WN, om du söker lite så, har jag efterfrågat något liknande. har ännu inte hunnit komma till ett avslut för planerna men som det ser ut nu så blir det antagligen så att jag kommer leja ut arbetet och på så sätt få ett mer eller mindre skräddarsytt community-system.

vad jag sett då jag tittat på alternativen är just att de färdigskrivna systemen oftast är alldeles för generella och därför inte av samma intresse som det är med ett skräddarsytt (precis som med allt annat). men tilläggas till detta är att det inte är alltför svårt att skriva ett eget communitysystem varav det finns väldigt många villiga resurser att tillgå för utveckling av skräddarsydda system till en överkomlig summa.

slutsatsen jag dragit utav mina efterforskningar är: att sälja ett generellt community-system när det redan nu finns en hel hög olika community-system som är gratis är nog väldigt svårt.