Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-06, 18:35 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Alltså, ta inte illa upp men om du inte får in dina domäner i MSN så gör du nog något fel? I ett nätverk jag har under .se ligger alla sidorna VÄL indexerade i MSN. Dessutom med bra ranking på huvudkeywordsen.

De har ett fåtal externa inlänkar samt intern länkning enligt en egen algoritm jag har tagit fram som förhindrar reproc-länkar. Det jag har gjort är helt enkelt att jag delar in siterna i nivåer, varje nivå har ett antal noder, sedan länkar varje nod till alla noderna i nivån under sig självt. Det gör att alla siter får lika många inlänkar och länkar ut. Google skall vi däremot inte prata om här.

Hilltop verkar intressant men jag kan inte säg att jag förstår vad det har med detta att göra? Det verkar vara en ranking-algo som påminner väldigt mkt om hub/authority -> node-ideerna som altavista etc körde med innan pagerank kom. Det som google nu kallar för Trustrank i princip, om jag inte missförstått saker och ting alltför mycket.

Du har helt rätt i att risken är stor. Vid en insats på runt fem miljoner sek får man tillbaka tio miljoner sek på ett år (om mina siffror stämmer), fast då riskerar man ju att inte få nått också. Känns som att börsen är ett intressantare investeringsalternativ faktiskt..

Kul diskussion i alla fall! :P
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat