Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-06, 16:08 #10
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 6 2006, 15:56
Det förvånar mig faktiskt att detta inte görs mer, tillräckligt stor volym bara.
Det var i princip det jag menade. Man kan inte köpa domäner idag som har citat 100 users om dagen. Man kan knappt köpa domäner som har 5 besökare om dagen.

Principen är att alla domäner som man kan se nån som helst lönsamhet idag "testas" av registrar'n. När en registrar beställer en .com domän kan dom lämna tillbaks den inom 5-7 dagar. Upphäva köpet.

Det dom stora pojkarna och flickorna gör är att "bli registrar", scanna och köpa alla domäner som inte säljs via snapnames osv. Testar dom 7 dagar och se vad man kan tjäna på dom. Är dom lönsamma köps dom, om inte kan vi köpa dom efter 7 dagar.

Jag tror inte man kan få lönsamhet i att köpa 10 000 "nya" domäner och generera content till dom. Men det är ju iofs vad jag tror.

Kortfattat kommer man över en ledig domän idag med inlänkar kan man vara säker på att det är en domän nån annan ratat.

Sedan finns ju aspekten i risken att bli bannad och att alla inkomster faller undan på en natt. Skall man "skydda" sig mot sånt krävs massor av hårdvara och avancerade content-system.

Ovanstående är vad jag tror. Och delvis lite vad jag vet.

Citat:
Ojoj. Det är bara att säga upp sig från sitt dayjob
Du är iskall!

Hela ide'n är kanon, problemet är bara att man behöver tjäna ihop en halv miljon till kostnaden för att vara registrar nu för tiden också. När man är registrar kan man börja konkurrera med alla andra registrar som också jobbar med detta.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat