Det är folk john chow känner till och folk som publikt har gått ut med vad de tjänar. 10,000 är nog inte så svårt att få ihop med tillräckligt lite moral och stor nog pengakåthet. Bara att automatisera lite domänshoppande + script för contentgenerering.
Jag orkar inte göra det själv, men allvarligt, hur svårt är det att tjäna mer än 0.5 usd / månad per domän och sedan automatisera den processen x 20000? Jag har haft parkerade domäner som drar in 1 usd / månad utan att ens göra något med dem. Om man sen anlitar lite indier och kör med cloaking, subdomäner etc så kommer man lätt över de där summorna. Shoemoney som är med i den listan tex har ju själv sagt att han äger flera tusen domäner (som iaf jag tolkar det som är ren spam/blackhat).
Största risken är väl att google bannar dig och du står där med 10000 värdelösa domännamn och en saftig räkning för renewal..
Om PlentyofFish har det iaf spekulerats i om det är sant eller inte (för att skapa buzz). Jag kan nog tänka mig att det är sant personligen..
Det finns ju såklart ett antal företag som drar in mycket mer än detta, kolla tex bara hur mycket sedo, godaddy etc måste dra in på sitt spa.. förlåt, parkerade domäner. För att inte nämna alla blackhats som gör det jag nämnde ovan men väljer att ligga lågt istället för att skryta om det som
John Chow gör..
/svensk avundsjuka (eller nåt).