Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2006
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2006
|
Jag vill köra linux. Kontrollpanel tror jag inte att jag behöver, har man detta till något speciellt trots att man har root-access? Ska man ha detta för att föra statistik, starta om och så, eller är det något annat?
Jag ska bara köra en site till att börja med.. men det kan hända att det tillkommer 2 hemsidor eller så lite senare, men en till att börja med. Ett ip ska räcka iallafall.
Krav på placering i sverige... min målgrupp är än så länge enbart svenskar, så då bör den stå i sverige antar jag.
Jag vill köra mysql fast det installerar jag väll själv som jag vill ha det, om jag har förstått det hela rätt? Jag hade tänkt köra mysql på VPS:en iallafall. Men visst kan det inte bli samma sak med VPS som med webhotell eller, att man använder för mycket cpu-tid och blir avstängd för det? Vill helre se att det går lite långsammare isåfall än att bli avstängd.
Vad är burst-minne för någonting? Och vad är det för skillnad mellan selfmanaged/unmanaged support?
Glesys såg intressanta ut, det står att dom kan sätta upp en VPS för utvärdering och dom var inte heller så dyra. Tack för tipset!
|