Citat:
Originally posted by Xyzi@Oct 5 2006, 01:21
Men fortfarande väldigt dåligt, och nästan skamligt att JX kör PHP4 när de har å andra sidan har ordnat med ASP.NET 2.0. PHP6 är på gång. PHP5 är så stabilt det kan bli.
|
Jag, resten av JX och även ett fåtal kunder är gott inställda mot PHP5, det tråkiga i kråksången är att en hel del grejjer slutar fungera i PHP5 om vi skiftar, kalla det kodfel, kalla det outvecklat, vi måste leverera det kunderna efterfrågar.
Tyvärr är en efterfrågan på 10-15 kunder som önskat PHP5 inte tillräckligt för att vi skall avsätta en hel server för detta, inte i dagsläget.
Vi hade en PHP5-maskin på G men när vi eftersökte intresse ifrån våra kunder var det väldigt magert.
Nu har vi förvisso inte provat de absolut senaste 5.x så jag kan inte uttala mig om kompatibliteten där, de tester vi utförde så slutade närapå 30% av kundernas php-prylar att fungera.
Skulle det vara så att det är kompatibelt bakåt (inom vissa gränser) så finns PHP5 redan inatt, problematiken ligger inte i utförandet att installera det så att säga, ska genast läsa lite artiklar på området.
Sorry för trådurspårning, vi kan gärna diskutera PHP5 vidare i en annan tråd om det dyker upp följddiskussioner så delar jag tråden bara