Flitig postare
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag har visserligen skrivit en kommentar, men tar det här också. Journalisten rörde ihop begreppen en aning (suck...). Det går verkligen inte att förklara komplexa förhållanden för de flesta journalister. Realtid-tomten är numera på min 'svara ej'-lista i telefonerna.
Mitt svar gällde just reklamskatten. Journalisten hävdade på fullaste allvar att Roswall sagt att han skulle sätta fast oss för att inte betalt reklamskatt! Ja, vi har inte betalat någon reklamskatt, men alla här på forumet med reklam på sina sidor känner nog till anledningen...
Vad gäller övriga skatter (främst momsen, då) är de - så vitt jag vet - skötta för den del av verksamheten som sker inom Sverige (som jag skrev i kommentarerna har jag ju inte personligen gjort revision på annonsbyråerna!). Man har ju lärt sig av exemplet Al Capone, liksom. Jag har ju heller inte tagit ut någon 'lön' från TPB (jag skriver 'lön' eftersom TPB inte är något företag eller dylik formellt bildad organisation) så man kan ju undra var det påstådda skattebrottet skulle uppstått - förutom i åklagarens vilda fantasi då. Han upptäckte väl att ingen skulle gå på det där med dataintrång.
Olaglig verksamhet är dessutom inte skattepliktig. Att en prostituerad kunde få F-skatt beror på att det inte är brottsligt att _sälja_ sex, bara att köpa det. Försök hitta en hälare eller knarklangare som åkt dit för skattebrott på grund av sin verksamhet. Roswall har ju hävdat att både TPB, annonsförsäljningen och annonsörerna begår upphovsrätts/medhjälpsbrott!
Sist men inte minst - hallå, Fredrik är visserligen jävligt slarvig med sin privatekonomi, men vad FAN har det i diskussionen att göra? Ren smutskastning. Snart gräver väl någon upp att jag inte betalar TV-licens också, bara för att få någon liten hög dynga att slänga hitåt!
(PS. Luar har sagt diverse fantasisiffror till media av rent egenintresse - att framstå som att de är jättebra annonsförsäljare, när de egentligen gör ett ganska kasst jobb. Och sedan betalar 2-3 månader för sent efter otroligt bristfällig redovisning. Därav utslängningen av dem. Det EP betalat totalt räckte, med ett rätt litet överskott, till att köpa de nya servrarna. En viss person lär väl bli besviken nu, men det blev inga champagnebad med bikinibrudar på svindyra resorter.)
|