Citat:
Originally posted by Hofvet@May 27 2006, 00:36
Dessutom tror jag personligen att pokerbubblan kommer spricka vilken dag som helst. Pokerset blir knappast årets julklapp nästa år igen, trender kommer och går. Min rekommendation är istället att sätta dig och klura ut vad som blir årets julklapp nästa jul, vad händer i sommar? Vad behöver folk 2007?
|
det är ju lite tidigt att säga detta vid tillfället, man ska inte ge upp bara för att det finns bra konkurrans. däremot ska man se till att har man inte verkligen allting klart för sig när man startar hela projektet och inser vad man måste konkurrera mot så är det ingen idé att ens tänka tanken.
det viktigaste är väl nästan att kunna marknadsföra sig på ett smart sätt, att erbjuda kunderna/besökarna något som låter speciellt för dem. något som får er stå ut ifrån alla andra poker siter.. ska jag vara ärlig så funkar inte dagens poker reklam lika bra när dem säger "kom och spela på xxx-pokersite.com idag!" längre.. ( tycker förövrigt det är väldigt mycket sånt på tv idag? )
men fråga er själva vad ni egentligen ska lägga pengarna på, en redan oerhört tuff marknad som kommer ta lång tid innan man får foten i den, om alls?.. eller försöka något nytt/enklare som ni kan börja tjäna pengar på mycket snabbare och långsiktit slå igenom större