Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-28, 16:48 #7
tahoma tahoma är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
tahoma tahoma är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Jag återupplivar den här gamla tråden då den behandlar ett ämne som jag tänkte fråga om.

Jag har fått en kort presentation av Enectos "Prospect finder" och jag börjde i efterhand fundera på hur den fungerade. Jag kom fram till att de antagligen använder sig av ripe.net (kör en whois på IP:et) och sedan då kopplar ihop den informationen med infon från "Dun & Bradstreet".
Nu när jag läser på ripe's hemsida så ser jag följande om ang. copyright av ripe's material:
Citat:
Except for agreed Internet operational purposes, no part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, recording, or otherwise, without prior permission of the RIPE NCC on behalf of the copyright holders. Any use of this material to target advertising or similar activities is explicitly forbidden and may be prosecuted.
Det innebär att man absolut inte skulle få använda information från ripe till t.ex. Prospect Finder. Tror ni att de helt enkelt struntar i det eller kan man få tag på samma information på något annat ställe?
tahoma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat