Flitig postare
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Mar 2005
|
Ja, inte har jag registrerat den för att "göra intrång" på deras starka varumärke. Hur starkt var det i början/mitten av mars?
Allt började väl med olika artiklar om BidPlayer i diverse olika media. Många, även jag, såg en chans att komma "bland de första" och reggade således namn som skulle passa en konkurerande tjänst mot BidPlayer och en chans att tjäna en hacka eller 2.
Den enda skillnaden mellan lagstbud.se och lagstabud.se är att den senare har lagt ut en hel del pengar på att komma runt den svenska lagstiftningen och sedan marknadsföringen.
Själv ligger jag lågt med siten, marknadsför den inte över huvudtaget (mer än i någon signatur, inlänkar, organisk listning osv).
Att jag skulle ha registrerat min domän i hänseende till att "plagiera" och "dra nytta av" Lägstabud.se:s starka varumärke är ren och skär BS. De hade ingen marknad alls då jag reggade min domän, visste inte ens om deras existens då.
Det enda jag kan tänka mig är att de är lite sura för att jag går bra i Google.se på "de rätta sökorden/fraserna". Blir i stort sett listad direkt under deras site, ibland långt före deras site. Detta trots väldigt, väldigt få inlänkar, endast en PR 3 .... men verkar vara rätt hyffsad "on-page" och "url-rewrite" ...
Ja, ja ... än är inte sista ordet sagt i denna fråga ...
cya,
/PatrikB
|