Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
Nu har dom ändrat avtalet som ligger ute på deras webplats. Det är är först och främst §5 som är ändrat till
"§ 5. PRISER
Aktuella priser framgår av respektive PoV för de tjänster Avtalet omfattar. Samtliga priser är alltid angivna exklusive eventuell lagstadgad moms."
Detta kommer ifrån deras webplats om avgiften,
"Om den fasta transaktionsavgiften tillsammans med den rörliga procentuella avgiften inte uppnår till minst 199 SEK per månad, kommer mellanskillnaden att faktureras kunden."
Enligt mitt tycke så är MyPay inte seriösa p.g.a att,
1:a, dom skickade inte det nya avtalet med vanlig post, endast via e-post. Av olika orsaker så kanske inte e-postbrevet kommer fram och användaren kan då inte ta del av det nya avtalet.
2:a, sedan så måste man verkligen leta på deras webplats för att hitta avgifterna. Själv hittade jag det här med avgifter först under Hjälp -->Vanliga Frågor-->Ekonomi.
3:a, Sedan kör dom fortfarande med att det är gratis att öppna ett konto. Det är det ju i och för sig riktigt, men att det sedan tillkommer en miniavgift på 199 + moms per månad talar dom väldigt tyst om.
Det som jag retar mig fortfarande på, är att när man ska öppna ett nytt konto så tycker jag åtminstånde att det borde stå att det tillkommer en miniavgift klart och tydligt. Annars tror man att det inte kostar något att ha ett konto (det gör jag iallafall, men man kanske har ett iq som en full fiskmåst. Vad vet jag).
Det som var bra med dom, var att fakturan blev krediterad vid 1:a telefon samtalet.
Farang
|