Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-26, 19:02 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by fasko@Sep 26 2006, 15:27

Det där låter ju väldigt motsägelsefullt. Kunder vill alltså betala med kreditkort men bryr sig egentligen inte?

Jag är övertygad om att kreditkort ökar försäljningen eftersom så många kunder använder det på de sajter som erbjuder kortbetalning.
Precis
Jag har haft kredikortsbetalningar i min shop (jag använde då Pay-Read). När vi tog bort kreditkortbetalningarna så märkte vi ingen nedgång överhuvudtaget i köpfrekvensen, trots att en stor del av våra kunder tidigare hade handlat med kreditkort. Den enda slutsatsen jag kan dra är att folk väljer att betala med kredikort om de har möjligheten, men finns inte den så finner de sig i ett annat betalsätt. Huvudsaken är att det är enkelt. Idag har vi postförskott och faktura som betalningsalternativ. Inom kort kommer vi även acceptera kredikortbetalningar igen. Orsaken är inte att vi förlorar kunder om vi inte har det, utan därför att det är ett billigt sätt att ta betalt på. Dessutom löser folk som betalar med kredikort alltid ut sina paket (postförskott riskerar alltid att gå outlösta i retur).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat