|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2003
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Aug 2003
|
Beställde nyligen Kontorsmaterial frånt ett känt företag som använder DHL som transportör.
Fick ett mail med kollinummer etc. så jag kunde spåra paketen vilket jag gjorde
och fick se att mina 3 kollin på totalt 30 kg hade flaggats som Levererade 10:55
utan att jag ens sett skymten av några paket.
Ringde direkt till DHL och ifrågasatte "Levererade"
Svaret var luddigt och som jag förstod det så var en del chaffisar "lata" och flaggade paket som levererade redan när dom stoppar in dom i bilen på morgonen.
Och fick som avslutande svar att det var bara att vänta...
Vid 16:30 tiden ser jag en DHL-bil susa förbi på gatan utanför fast på fel sida av huset. Tänkte att dom hittar väl med GPS o allt va dom kan ha + att det är inte mitt jobb att springa omkring på gatan o jaga transportören.
Kl 17 hade det inte kommit några paket så jag ringde DHL igen
och fick ett kallt svar att dom kunde inte göra någonting utan jag skulle vänta tills nästa dag.
Paketen kom nästa förmiddag och det satt en extra påklistrad lapp
att DHL hade varit hos oss kl 17:00 dagen innan men att det varit låst och bommat.
Det var konstigt sa jag till chaffören som var och lämnade paketen för kl 17:00 igår stod jag utanför kontoret här och pratade på telefon med just DHL och efterlyste mina paket.
"aja den chaffisen måste väl ha tagit lite fel på tiden" tyckte han.....
Jag jobbade till kl 20:00 den dagen chaffören var där och hävdade att kontoret
var låst så den personen måste ha tagit MYCKET fel på tiden.
Kontentan av det hela är väl att man är fast i fraktbolagens grepp
och man kan bli i princip hur misshandlad som helst som kund men man tvingas ändå
vara kvar och använda fraktbolaget/posten etc eftersom det inte finns så många andra att välja på.
|