Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-18, 19:56 #16
Peter_Holms avatar
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
Peter_Holms avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Axiom@Mar 18 2004, 03:30
Hur du väljer att anpassa sidan bör ha att göra med vilken målgrupp du vänder dig till. På Örebro universietet t.ex. finns det uteslutande Unixsystem i de flesta datasalar. Andra organisationer (kan inga men det torde inte vara helt uteslutet) kan också köra annat än Windows. Jag anpassar min sida så gått det går till både IE och Mozilla. Det blir mindre effekter men det är bättre att arbeta med innehållet.
Tycker det där resonemanget är fel. Vem man vänder sig till. Anta att du utvecklar en sida till en viss webbläsare och operativ. Då kanske du utestänger dig själv om du av någon anledning surfar in på sidan utan den utrustning som "krävs".

Annat är det med intranätlösningar där man känner till vilken utrustning som finns. Att det blir små grafikfel tycker inte jag spelar någon roll så länge sidan är användbar. Dock, när olika script och databaser inte fungerar fullt ut måste man reagera.

Det är särskilt viktigt med sajter som innehåller samhällsinfo. Skatter, försäkringar, demokrati osv.
Peter_Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat