Citat:
Originally posted by MattiKolu@Jun 4 2003, 01:30 PM
Citat:
Tycker ni detta verkar som en bra ideé?.
|
Nej, att nästan vem som helst med lite pengar kan hyra en billig dedikerad server och sätta upp ett webbhotell betyder inte att alla bör göra det. Obegränsat med trafik? Hur kan du erbjuda obegränsat med trafik när mängden trafik du har rätt att använda är begränsad? Ni tänker hyra en dedikerad server -- hur stor erfarenhet av *nix har du och din partner? Hur säker kommer servern att vara? Vad ska ni tjäna pengar på om ni kommer att "pressa priserna"?
Jag tycker att ni bör vänta ett tag med uppstarten. Åtminstone så länge att du inte behöver fråga frågor av den typen som du ställde i ditt inlägg ovan.
|
Som sagt så räknar vi på detta och det är inte alls bestämt att vi ska starta något överhuvud taget än.
Att vem som helst kan göra det vet jag varför skulle för det första inte vem som helst kunna göra det? Det där med obegränsad trafik är enligt mig en smak sak, För du 100gb bandbred i månaden och sitter med ett 50 mb konto så krävs det ändå ganska mycket för att använda upp dom där 50mb, och jag skrev ochså i mitt inlägg att jag inte kommer tillåta lagring av stora filer eller användade av konton för att lagra endast filer för senare användning.
Min partner kommer inte ha så mycket med själva systemet eller liknande att göra han kommer mest sköta pappar, pengar, och liknande jag står för "administreringen" av servern, Jag har lite mer än grundkunskaper då jag själv kört en burk här hemma hos mig med redhat, apache, mysql, php och mailserver, detta gjordes då jag kände för att testa linux så jag kan väll en del och kan man inte lär man sig!
Angående hur säker servern blir så kan jag bara svara att den kommer bli så säker som vi kan göra den (inte rycka ur sladdarna och släga den i sjön). Ja kostnaden är som du i början av ditt inlägg angående hur billig en dedikerad server är, så därför kan man "pressa priserna" och ändå tjäna på det.
Det sista du skrev förstår jag inte riktigt vad du menar med. Om folk från början inte lärde sig något hur skulle då världen fungera. Om jag vill starta ett webbhotell måste jag såklart fråga hur det fungerar, eller hur?
"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar!"
Mvh,
Viper