Visa ett inlägg
Oläst 2003-06-04, 16:54 #5
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Håller med Ludvig, obegränsat med trafik är ingen höjdare, om alla här inne signar upp sig för ditt webhotell så konkar du på en månad

Om du ändå vill gå vidare med detta så tänk på följande;

* Säkerhet, det finns många säkerhetsluckor att täta när ni släpper in "okända" kunder. Förmodligen är det enda rätta att hirea någon typ av konsult för säkerhetsfrågorna.
* Backup, minst var 6e timme enligt mig.
* Köp en "raw" 10mbit från rackshack istället om du trots våra synpunkter vill gå vidare med "oändligt med trafik"
* Kör med persistent connections i er httpd, pingtiden är alltför dålig mot us för att det ska hålla annars.
* Berätta för dina kunder att ni kör med us-lina, annars blir det inte trevligt när folk börjar märka det (vilket inte är så svårt att ta reda på om man tittar på deras ipserier)

Om du PMar mig kan jag lämna sajter som vi i dagsläget kör på rackshack så att du kan "testköra" eller vad man nu ska kalla det.

Personligen tycker jag inte det är lämpligt att köra webhotell såvida man inte har fysisk tillgång till lina/server då det kan uppstå komplikationer som du inte kan lösa utan rackshacks hjälp, något som kan fördröja support-tid & kundernas tålamod.

Jag tänkte egentligen skriva mer men det är så förbannat fint väder så jag drar ut istället

Mvh, Tobias