Citat:
Originally posted by Kalle_Karl@Sep 20 2006, 10:42
Jag tror inte Aftonbladet/Expressen kör med CPC alls. Och det kan man ju förstå, för då skulle de inte tjäna många kronor...
40 öre per exponering på nytekniks toppbanner? Finns det verkligen så stora okunniga annonsköpare så det kan löna sig att försöka ta sådana priser, eller är det nåt jag/vi missat här?
|
- ja det lönar sig
Det enda jag vill tillägga är att man aldrig ska köpa en annons utan att veta vad de faktiska marknadspriserna är, på många av de mest populära siterna ligger listpriserna, i extremfallen, nästan 10-20 ggr högre än vad säljarna är beredda att släppa dem för.
En klickfrekvens hos aftonbladet på under promillen låter rimligt för mindre format, dock borde det ligga något högre för de stora format som angavs i tråden, om inte annat för att folk klickar av misstag på annonsen. Så verkade ju dock inte vara fallet här eftersom din signuprate var väldigt hög.