Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 19 2006, 21:57
Ursäkta mig.. men vadddå "endast 14280", det är mer än vad en del får i grundlön. Mat och hyra .. vad mer BEHÖVER du pengar till? Bil, tv, husvagn, sommarställe? Du kanske borde se över din ekonomi om får sådana extrema problem på grund av en 8-ig bidragssänkning. Sverige måste ha världens mest otacksamma befolkning.. herregud. Jag önskar jag också kunde plocka ut 14k i månaden i 3 månader utan att lyfta ett finger lite oftare.
Vart anmäler man sig till det här "akassan" som du kallar det?
Och vaddå arbetslös i 100 dagar.. det är väl högkonkunjunktur i vår bransch! Jag har inte sökt några jobb sen jag sade upp mig för att börja plugga 2001, men härifrån ser framtiden ljus och fin ut.
Edit: 24000x12 * 0.02 = 5760:- Mao kan du vara arbetslös i runt 2-3 månader per år utan att du går back totalt. Det låter väldigt lönsamt, särskilt för oss som inte har nån inplanerad arbetslöshet de närmaste 25-30 åren.
|
grazzy, först så är jag delägare i ett företag och har därmed jobb och sen så gäller akassan inte bara unga ensamstående webbutvecklare. Varför resonerar du lika sakligt som ett barn i trotsåldern, saknar du konkreta och faktaunderbyggda argument?
Förklara vad du egentligen menar med "plocka ut 14k i månaden i 3 månader utan att lyfta ett finger" och "Mao kan du vara arbetslös i runt 2-3 månader per år utan att du går back totalt.". Sen så undrar jag hur du finansierar dina studier och om du tycker att USA har ett bra skolsystem för högre utbildning än grundskola.
koala: Jasså, helt utan bidrag? Antingen är du 40+ eller så ska din mamma ha en medalj. Jag tror på det senare.