Såhär menar jag att man kan gå runt de flesta adblockers, de jag testat med är adhunter i Maxthon och Nortons adblocker ska även den visa annonserna.
1. Använd phpadsnew vilket gör att all annonskod blir ett stycke javascript som ser likadan ut vid olika typer av annonser (adsense, remote, html, databas m.m).
2. Som standard har phpadsnew (pan) filnamn som innehåller "ads" och annat som tolkas som reklam och filtreras av flera adblockers. Det finns två alternativ till att lösa detta: Antingen ändra namnen på filerna och alla dess referenser, enkelt med ett search and replace program. Alternativ två är att köra en mod_rewrite, antagligen ännu enklare men inget jag testat. Mod_rewrite löser även problemet med att remote annonser inte visas.
Nu kan det vara så att jag missat något i utvecklingen av adblockers som kan blocka även dessa, men som jag ser det så kan man endast blocka dessa annonser manuellt, och just det problemet lär det inte finnas någon lösning på av naturliga skäl (edit: jo, kom det nu, man kan slumpa fram bild och filnamn

).