Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-19, 07:52 #56
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Sep 18 2006, 17:07
En borgerlig seger kommer sannerligen att gynna många ekonomiskt, inklusive mig själv, men jag tror trots det att det kommer ge ett mindre tryggt samhälle vilket de uppenbarligen hoppas kompensera med ökade resurser till polisen.... Vare sig man väljer röd eller blå politik så slår de goda avsikterna tillbaka på en på något sätt (den blå bokstavligen talat), det finns vissa människor som inte passar in i mallen eller inte vill passa in i mallen och det är och kommer alltid att vara det stora problemet.
Den sociala och ekonomiska tryggheten kommer att minska, det tror jag med men hur gynnar ett maktskifte mig? Företaget ska betala högre avgifter för mig (egenavgifterna ska höjas) och jag har dessutom en segelbåt som kommer att kosta mig nästan dubbelt så mycket per år. Sen är jag involverad i föreningslivet och det kommer också att kosta mig mer pengar för deras bidrag kommer att minskas. Som lök på laxen vill blåbären sälja ut Mälarenergi som håller oss med billig el och billig fjärrvärme och man behöver inte vara ett geni för att inse att det också kommer att kosta mig pengar - direkt och indirekt. Kommunen förlorar en värdefull inkomstkälla som faktiskt bidrar till konkurrensen, inte tvärt om som en försäljning skulle innebära.

Det var inte mycket bättre med s-styre men kom inte säg att det blir bättre för många i och med blåbärssoppan. Bättre för ett fåtal möjligtvis.

Jag är för en omstrukturering av hur Sverige styrs. Röror och soppor är av ondo.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat