Citat:
Originally posted by Kjette@Sep 19 2006, 02:19
Hej,
Modellbilder har väl programmerat det mesta själv skulle jag nog gissa.
Men vad är de för funktioner du tycker är mest viktiga då?
Tex:
- Fotogalleri
- Forum
- Gästbok
- Skall man kunna bli medlem på din sida förutom forumet?, samt vilka funktioner får man som användare? Egen sida, Gästbok (skriva i varandras osv) och dylikt.
Detta kan man nog förmodligen skapa ifrån färdig gjorda communitys såsom: PHP-Nuke, CGP-Nuke och ev. Mambo.
Samt skulle även kanske passa på att leta något bra webbhotell åt ditt projekt? Såg för övrigt att misscandi.se är på väg att gå ut, förnya den och hitta något bra hotell för dina behov så har du en bra start iallafall
|
Modellbilder.se har programmerat allt för hand från början, ja, och när Micke tog över sajten antar jag att att han fortsatte så.
Saken är att jag inte vill bestämma var den ska ligga och sådant utan att ha alla inblandade med, men jag har några förslag.
Tanken är att det ska finnas fotogalleri, egna presentationer hos medlemmarna (man ska regga sig en gång och då komma åt både andras profiler och forumet), absolut inga gästböcker, ett forum...
Det viktigaste är ju att bilderna ska visas på ett enkelt sätt, och det ska även gå att kommentera dessa.
Medlemmarna ska bestå av modeller, fotografer och stylister, och dessa ska kunna söka efter varandra.
Jag har rätt mkt nerskrivet och så, men inte heller det är spikat eftersom jag vill kunna ha ett möte med alla inblandade. Jag tänker alltså inte hålla i det här helt själv; jag har 2,5 (en vill gärna men är väldigt upptagen väldigt ofta) personer hittills, men ingen av dem sitter inne med tillräckliga kunskaper för att bygga den.
Jojustdet, dessa personer är mellan 30-50, så jag blir ensam om att vara skitliten.
Ang. min misscandi.se; jag reggade den sidan och gjorde aldrig ngt vettigt av den, så jag ska låta den gå ut och inte regga igen förrns jag har en färdig sida. Den nuvarande ser ju inte klok ut; jag avskyr den verkligen.