Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-18, 16:28 #48
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Thomas@Sep 18 2006, 16:03
Jag är inte totalt missnöjd, förmodligen skulle man placera mej i den övre-medelklassen så jag lär ju få mycket mer pengar över. Frågan är bara om dom pengarna gör mej lyckligare. Att leva bland trygga trevliga medborgare uppskattas ju även av vissa. Enda vägen till trygghet i mina ögon är att man gemensamt ta ansvar för något. Ett annat ord för detta är solidaritet.
Du pratar ofta om hur pengar skulle få dig att må bättre, när andra har det sämre. Du verkar dra någon slutsats att bara för att du tjänar mer än andra har du råd att betala dem för att leva på bidrag. Trygghet och solidaritet kallar du det.

Jag vet inte, men på något sätt verkar du ha fått för dig att sossarna står för de svaga i samhället - och att det är bara de som gör det. I mina ögon är det inte trygghet och solidaritet att man blir bidragsberoende. I mina ögon är det inte okej att en 20-åring klassas som förtidspensionär.

För att uppnå trygghet och solidaritet tror jag det krävs ett liberalare Sverige. Ett Sverige där man istället för att dela ut bidrag ger folk egna jobb.

Du vet, att bland annat Europa och Socialdemokraterna är positiva för bidrag till fattiga länder beror på att de vill slippa rasera tullarna. Tullarna (som stoppar frihandel) gör så att lönerna inte drabbas negativt i Europa och så att Afrika förblir ett fattigt land. Hade sossarna och övriga "solidariska" politiker verkligen velat hjälpa Afrika hade de sett till att - istället för bidrag - rasera tullarna och tillåta frihandel.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat