Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Originally posted by -fabian@Sep 17 2006, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Ni som ar emot vad han gor, har ni slutat tanka ner olagliga saker som filmer m.m.?
En intressant tanke.. *
|
Att kopiera för privat bruk och att kopiera för kommersiellt bruk är väl två olika saker?
Jag tankar hem tv-serier och ser dom på xboxen istället för att se dom på TV, men jag kopierar inte filmer, och står utanför biograferna och säljer dom till alla som funderar på att gå på filmen.
|
Det spelar ju ingen roll, du gör ju fel som tankar hem dessa serier som du säger att du gör.
Hur tror du TV3 tjänar pengar på när du tankar ner Prisonbreak?
Poängen är ju just att du tar någons annans material.
Skillnaden är att du och de flesta andra här i denna tråd som klagar tycker
det är okej att sitta tanka ner filmer, musik m.m.
Men då när killar som smsnetwork kommer och tar eran kod, då är det en annan femma
FÖR er men det är exakt samma sak, skillnaden är att då är det omvända roller
och ni har något att förlora på det.
Så enkelt är det.
|
För det första är du helt OT.
För det andra så är det enormt stor skillnad på att privat kopiera eller att göra det i kommersiellt syfte.
Jag skulle inte bry mig om smsnetwork kopierade anstalten och körde på sin lokala server hemma. Jag hade inte kollat på t.ex. prisonbreak om jag var tvungen att se det på TV, och dessutom, om jag var tvungen så skulle jag ändå spela in det på digitalboxen som hoppar över reklamen.
Vill du diskutera ämnet vidare så kan vi skapa en ny tråd för det. Denna tråden handlar om smsnetworks systematiska kopiering av en mängd sajter.