Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-16, 23:45 #14
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 16 2006, 17:19
Se tex www.tv.nu/+site:tv.nu&hl=sv&gl=se&ct=clnk&cd=1&client=firefo x-a]TV.nu's google-cache[/url], är inte det en redig kopia på ditt katalogskyddade material så det stänker om det Thomas. Varför är det ok att google indexerar dig men inte att jag gör det?
Jag är inte upphovsman och äger inte informationen, jag betalar pengar för att få ta del av samt publicera den i kommersiellt syfte. De som äger informationen jobbar aktivt för att stämma de som kopierar den. Det är dom bundna till enligt avtal. Jag gissar på att de som säljer datan till oss har kundintäkter på några miljoner i månaden. Dessa pengar skulle dom inte kunna ta betalt om dom inte stämde skiten ur de som snor den och publicerar den utan att betala.

Ang google kan jag välja att inte vara med enkelt med en meta tagg, tjuven ger mej inte samma möjlighet.

För att göra det lite mer komplext köper tv3 mfl. sina tablå av Tidningarnas Telegrambyrå vi ger TT upphovsrätten. Man kan tro att alla blir glada om man publicerar info'n men så enkelt är det inte.

Citat:
oavsett hur mycket blocket stretar emot så kan de i princip aldrig hindra allaannonser från att indexera dem
Jag tror i min enfald att det vore ganska enkelt. Pool.com har en ganska bra lösning, dom är inte scannade än vad jag vet. En enkelt form-metod post på varje länk skulle ju fixa grejen. Sedan öppnar man med IP-range för giltiga botar.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat