Citat:
Originally posted by Johan H@Sep 11 2006, 14:18
Jag ringde en gubbe på IIS för några månader sen för att få veta vad IIS betalar i styrelsearvode. Han skulle återkomma, vilket han aldrig gjorde, så jag mailade han igår och påminnde han om detta... Fick svar nu.
Citat:
Johan
Under 2005 betalade II-stiftelsen ut drygt 2,5 miljoner kronor i styrelsearvoden till styrelserna i stiftelsen och de två dotterbolagen NIC-SE och IIS Service. Den siffran finns i årsredovisningen för 2005.
Dock lämnar vi inte ut uppgifter om vad enskilda personer uppbär i arvode och/eller lön.
Vänliga hälsningar
Lennart Bonnevier
Projektledare Internetdagarna
[email protected]
Tel 08-452 35 62 eller 070-219 01 86
|
Detta är varför inte en stiftelse med en massa gubbar ska få bedriva en sådana verksamhet, varför ska de inte lämna ut enskilda personers arvode`?
|
Inkomstuppgifter är offentlig handling efter att de lämnats in till Skatteverket - gäller alla som inte har någon form av skyddad identitet. IIS är som vanligt ute och cyklar i sina formuleringar, de skulle som sämst ha hänvisat till Skatteverket. Dessutom lyder de under offentlighetsprincipen (ja jag tjatar om det) så styrelsens arvoden är offentlig handling.
Till IIS: Ta och lär er vilka lagar och förordningar som gäller - snart kan det bli uppmärksammat i tidningar att ni försöker mörka era förehavanden om ni inte ändrar inställning.