Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-15, 08:26 #35
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har själv för drygt ett år sedan blivit blåst av MyPay efter att vi skrivit ett 12 månadersavtal med fasta priser skickade MyPay en faktura som var 20% högre än avtalat och när jag ringde och frågade vad det handlade om fick besked att dom kan inte hålla så låga priser som vi hade i kontraktet och var tvungna ta ut högre priser. Därefter frågade dom om vi kunde bryta 12-månaders avtalet efter 2 mån. Saken är den att det var DOM som ville ha 12 månaders avtal, inte jag. Hur som helst ville jag inte ha nått med dom göra längre så vi bröt avtalet.

Vad gäller detta ärende så satt jag och rensade en gammal mailadres som inte använd och hittade detta till MyPays försvar:

Från:"MyPay Support" <[email protected]>
Skickat: 06/05/2006 14:40
Till:"MyPay Support" <[email protected]>
Rubrik:Ny plattform för Premium SMS och ny prismodell

Driftunderhåll den 11 maj 2006 mellan kl 00.00-03.00

Nu är det dags att ta vårt nya SMS-system i drift. Det nya systemet,
som är en vidareutveckling av vårt befintliga system, innebär bl a
mer funktionalitet, högre prestanda och driftsäkerhet samt bättre
kompatibilitet. Några av de nyheter och förbättringar som det nya
systemet innebär är:

- Möjlighet för prenumerationstjänster
- Förbättrade och förenklade sökfunktioner för administration
- Fler länder för Premium SMS

Systembytet medför inga tekniska förändringar, systemet är fullt
bakåt-kompatibelt med det gamla.

Ny Prismodell

I samband med att vi tar det nya systemet i drift genomför vi en
helt ny prismodell. Den nya prismodellen innebär att du som
Leverantör får hela beloppet som MyPay får från respektive
teleoperatör. MyPay tar sedan an avgift per transaktion som
ersättning för våra tjänster.

Den nya prismodellen innehåller en minimiavgift på 199 kronor per
månad, som avräknas mot transaktionsavgiften. Du får alltså "SMS:a
för hela beloppet". Avgiften kommer att (i förekommande fall)
faktureras första gången i början av september för augusti månad.

Du kan läsa mer om prismodellen och den nya payouten som
MyPay kommer att tillämpa från och med den 11 maj 2006 i
bifogad information.

Du är alltid välkommen att maila till e-post: [email protected] eller
ringa in frågor till vår kundtjänst på telefon 08-5560 2370.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat