Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-15, 00:10 #76
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by Decibel@Sep 14 2006, 08:43
Jag hajjar däremot inte varför dom inte ytterligare satt upp specifika regler kring nattliga registreringarna, dels för oss som arbetar med snapregistreringar ska veta vilka gränser som finns och dels en lämplig nivå för att bibehålla stabiliteten i IIS system på kvällskvisten, som det är nu dör det helt runt 00 i stort sett varje dag.
Det hörde iofs inte hit, men jag är mycket förvånad att detta inte ens är uppe på agendan.
Jag tror inte att det är en stor grupp ombud som arbetar med just snapregistreringar varför denna inte har fått någon särskild uppmärksamhet. Den är däremot ganska viktig. I och med IIS nya regler kan man bli avstängd om man "sänker" deras system, då är det väldigt viktigt tycker jag att man får veta var gränsen går för just det. Det gör just frågan om nattliga registreringar viktig. Om IIS kan sätta upp regler och gränser för var antalet tillåtna förfrågningar per ombud och period går tror jag att man kan upprätta sådana regler.

Jag ser inte att just JX hosting är med i ombudslistan och inte heller medlemmar i registrars.se, men det skulle kunna vara något vi i Registrars.se skulle kunna ta upp med IIS för att få klarhet i frågan.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat