1) Jag har inte hänvisat till kol som ett reellt alternativ utan bara redovisat för hur länge det räcker. I de fall jag har nämnt kol för övrigt så är det för att vi, skattebetalare, via Vattenfall satsar på det i utlandet. Vilket jag verkligen inte tycker om.
Om jag på något sätt uttrycket mig oklart så får jag väl förtydliga:
Jag anser jag att Vattenfall skall sälja ut samtliga sina företag utomlands och lägga den största delen av den förtjänsten på att utveckla alternativa energikällor och det skall ske i statlig regi
2) Ok
3) Håller inte med, men det är en underordnad fråga.
Riksdagen var tänkt som ett skämt, ja.
Citat:
Din verklighet är att DU ska ha livskvalitet.
|
Min egen livskvalitet består av andra saker än att köra bil, så fokuset ligger inte på min kvalitet utan på andras möjlighet till att nå fritid, arbete, vänner, familj, nöjen.
Och jag kan mycket väl starta en kampanj för alternativa bränslen men inte på egen hand. Solenergi har vi inte pratat om, den är i Sverige totalt underutvecklad, i stort sätt all tillverkning av solceller som finns i Sverige går utomlands. Och nej, den fungerar inte bara på sommaren.
Edit.
Citat:
Att folk åker mer bil kan ju kanske ha nått att göra med att vi har högkonjuktur nu? Och att vi blir rikare och rikare (bortsett från Hubbert som enligt egna uttalanden knappt kan leva på ett drägligt sätt).
|
Läs för fan vad jag skriver robertsson. Jag har inte beklagat mig för egen del.
Du måste sitta i riksdagen.