1) Nej, olja är inte enda... du hänvisar bara till kol hela tiden, som varken är renare, bättre och dessutom inte funkar för att driva bilar.
Alltså, det krävs nya energikällor! Sänk bensinskatt är fel väg att gå
2) Nej, ingen annan blir lidande. Jag bara återigen belyser detta med att svensson gör av med mer resurser än någon annan. Världens resurser skulle inte räcka till om alla slösade lika mycket som svensson. Det du tycker är självklart eller livskvalitet räcker inte till för alla på jorden om alla vill ha samma livskvalitet.
3) Samma som 2, jag har inte sagt att alla soppor ska till Sverige men om alla på jorden gjorde av med lika mycket sopor som du och jag skulle jorden bara bestå av soppor. Vi måste återigen skärna ner på det som du så fint kallar "livskvalitet" om alla på jorden ska ta del av denna "livskvalitet"
Det handlar inte bara om att föda 6 miljarder, det gäller även att städa upp efter dessa 6 miljarder.
Det där sista med riksdagen fattar jag inte riktigt vad du menar eller om det var tänkt som ett skämt. Kan du EXAKT säga på vilket sätt jag inte har kontakt med verkligheten? Din verklighet är att DU ska ha livskvalitet. Min verklighet är att jordens resurser räcker inte till när ALLA snart ska ha livskvalitet.
Citat:
|
Nej absolut inte, tvärtom, jag vill bara se till att vårt samhälle och dess innevånare (ja de utanför storstäderna då) kan leva sitt liv på ett drägligt sätt tills det att de som bestämmer får tummarna ur arslet och statsar på etanol, elbilar, vattenkraft, satsar några av det statliga Vattenfalls miljardvinster på annan produktion.
|
Ja absolut, då är sänkt bensinskatt rätt väg att gå för då köper folk miljöbilar, det byggs vindkraftverk, o.s.v. NOT