Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-13, 23:08 #92
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Hubbert: Jag sitter inte i riksdagen, jag är inte politiker, jag är inte miljöpartist, jag är inte miljömupp, jag är äger en bil och jag har fattat att vi inte kan fortsätta leva på samma sätt som vi gör idag.

Om alla 6 miljarder människor på jorden förbrukade lika mycket energi som svensson skulle oljan vara slut för länge sedan.
Om alla 6 miljarder människor skulle förbruka lika mycket vatten som svensson skulle det inte finnas dricksvatten på jorden.
Om alla 6 miljarder människor skulle slänga lika mycket soppor som svensson skulle vi ha mer soppor än skogar.

Jag förstår att bilen ger dig livskvalitet, den ger mig oxå livskvalitet. Men fatta att jorden klarar inte av att ge 6 miljarder människor denna livskvalitet och när tillväxten på jorden är rekordstor, befolkningen växer som aldrig förr, fattigdomen minskar snabbare än någonsin så måste något göras. Och att sänka bensinpriset år 2006 är som att försöka släcka en brand med bensin.

Som jag sa innan, jag har inga svar hur det ska göras, men radikala förändringar krävs i samhället om vi ska få stopp för miljöbomben.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat