|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Dec 2004
|
Ok du menade rent allmänt ang att förbruka resurser för att skapa ett välstånd. Inbillade mig för en kort stund att du trodde att vår vattenförbrukning på något som helst sätt har en påverkan på omvärlden.
En sänkning av bensinskatten, ger billigare transporter av det som vi konsumerar då vårt land har den olägenheten att det är avlångt med stora avstånd. Det ger möjlighet att som H@nsson säger kunna ta sig till ett arbetet och tjäna på det. Det ger möjlighet för barnfamiljer att kunna köra ungarna till olika aktiviteter utan att det kostar skjortan. Det ger möjlighet att kunna resa och träffa vänner, anhöriga som har haft den dåliga smaken att bosätta sig utanför Stockholm. Det ger möjlighet för Er Stockholmare att kunna åka ut på landet och ströva i naturen i största allmänhet, Stadsträdgården är INTE landet.
Kort sagt det ger livskvalitet.
Fast det här är ju meningslöst att diskutera med en 08:a om. Se dig omkring lite i landet, titta på hur andra har det. Jag bor knappt 5 mil från Lund och c:a 7 mil från Malmö. När jag pluggade i Malmö på kvällstid så skulle min restid kommunalt vara 2,5 timmar ENKEL väg. Då kunde jag inte ens komma hem utan bussen gick bara 1,5 mil från hemmet.
Fast robertsson - Du sitter inte i riksdagen, det verkar som det?
|