Citat:
Originally posted by blixtsystems+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (blixtsystems)Nu har jag ingen inställning då det gäller *höger- vs vänsterpolitik direkt.[/b]
|
Även om i alla fall jag inte klargjorde det tydligt nog så tror jag mer på Alliansen än Vänster-blocket vad gäller Webbutvecklarnas situation. En ung, rörlig bransch med mycket blandade villkor och som Persson uttyckte det vad gällde städhjälp: "grums". Det är precis sådana branscher som Alliansen riktar sig till, vill förenkla och förbättra för och inte minst göra "vita".
<!--QuoteBegin--blixtsystems
Jag tror inte heller demokratin på det sett den ser ut idag och kan inte begripa kaffes argument om att man skulle tycka det är ok om man inte röstar att den som vinner valet skulle införa kommunistisk diktatur.[/quote]
Det var radikala liknelser. Jag tror inte att något parti skulle starta en revolution och inrätta en kommunistisk stat eller diktatur. Men, för diskussionens skull tror jag mer på Persson än Alliansen vad gäller detta, det är Persson som stödjer utlandsstyrkan, t ex. Och samlar man ihop Thomas Bodströms alla förslag, ja, då ligger vi nog nästan i nivå med USA:
http://bodstrom.pelpet.com/.
Jag var inte seriös vad gällde mitt andra inlägg, men vad allt bottnade i var att föregående två skribenter menade på att inte rösta var ett alternativ, och i så fall har man ju försakat både sin röst och bestämmande rätt. Man kan inte strunta i att rösta och sedan säga: "Men det var ju så har jag ville ha det". Det är var den faktiskta kontentan av mitt lite väl radikala scenario.
Principen är att om du inte hittar ett parti som står för det du står för, så kan du
1) Grunda ett eget parti
2) Rösta blankt (nästan lika illa som att inte rösta)
3) Kalle Anka partiet.
4) Rösta på något som du inte står för men ändå känner för. Sympatirösta gärna på stackars Leijonborg
5) Inget parti kan omöjligtvis representera alla dina åsikter, välj det parti som stämmer överens bäst.
6) Rösta på det parti du tror kommer var mest positivt för Sverige.