Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-12, 20:14 #11
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Nu har jag ingen inställning då det gäller höger- vs vänsterpolitik direkt.
Jag tror inte heller demokratin på det sett den ser ut idag och kan inte begripa kaffes argument om att man skulle tycka det är ok om man inte röstar att den som vinner valet skulle införa kommunistisk diktatur.
Att inte rösta har för mig varit ett sätt att visa att jag inte håller med om vad något av riksdagspariterna står för i helhet.
Tvärtom skulle jag säga att om du röstar på alliansen och de inför lagar som påminner om patriot act eller ASBO så är du direkt medansvarig för att förvandla sverige till en diktaturliknande stat.
Speciellt i dagsläget tror jag att alla som lägger sin röst på något av riksdagspartierna löper en stor risk att deras röst medverkar till att stifta liknande lagar.

Då det gäller förhållanden för småföretagare är det dock väl troligt att en högerröst skulle vara bra, och därmed vara lockande för många webbutvecklare.
Själv så är inte det enda som är viktigt för mig hur många kronor jag för kvar i plånboken efter skatt även om jag tycker att villkoren som en frilansande webbutvecklare är otroligt dåliga i Sverige idag.

Jag kommer rösta på piratpartiet då utvecklingen i världen efter 9/11 då civila rättigheter och integritet sätts mer och mer ur spel oroar mig. PP är de enda parti som verkar ta den frågan på riktigt allvar, och om de skulle bli så att de samarbetar med en vänsterregering så lever jag hellre i en verklighet där myndigheter inte övervakar all min kommunikation och åsidosätter mina rättigheter men med lite mindre pengar än i en stasi stat med några kronor mer på fickan.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat