Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-11, 09:53 #83
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Om man kollar i ett forum som handlar om hur du får pengar utan att jobba så kanske det blir något annat parti som tar ledningen?
Jag kan bara reflektera över hur min situation såg ut för 4-5 år sedan.
Jag är på inget sätt unik utan har under mina år som knegare träffat på många i samma situation.

Hade ett vanligt gnet jobb som behovsanställd, dock så var efterfrågan på arbetskraft så stor att jag kunde arbeta i stort sett hur mkt jag ville.

Men vad spelade det för roll när jag kunde stämpla?
Hur sugen var man på att arbeta när jag fick nästan lika mkt och kunde sitta hemma och glo på tv?
Lägg där till resekostnaderna till och från arbetet så förlorade jag nästan pengar på att arbeta.

Så det slutade med att man stängde av mobilen och gjorde sig oanträffbar för att slippa jobba, jag menar vem vill gå och jobba i 8 timmar för en 50lapp extra?

När a-kassan var slut så hade dom kommit på ngt som hette förhöjt studiestöd om man läste på komvux.
Det innebar att man fick nästan 6000 i bidrag (inte lån) skattefritt trots att jag redan hade fullständiga gymnasiebetyg.
Visst var komvux slappt (runt 10-20 timmar i veckan lade man ner på studiera) och man hade mkt fritid men det hade nog varit bättre både för mig och för samhället om jag studerat på högskolenivå.

Vem ska jag rösta på?
Med facit i hand blir det nog moderaterna
rille31 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat