Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-16, 15:05 #23
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av JohanW
Enligt min mening så är det webbmastern som bör ha rätten på sin sida att inkludera vad han vill på sin sida (inom lagens gränser). Du som besökare har valet att stanna på sidan eller lämna den. Att blockera annonser bara för att du tycker att de stör kan enligt mig tolkas som ren stöld. Webbmastern får ju då bara dyra bandbreddskostnader ifrån ditt besök och inget i utbyte. Webbmastern skulle ju inte förlora något på att stänga dig ute ifrån sidan.
Absolut, det är upp till webmaster att välja vad som ska vara på sidan.
Men då skulle man kunna tycka att det är upp till var och en att välja vad som ska visas på skärmen? Var går gränsen? Ska man vara tvungen att ha bilder påslagna? Ska man vara tvungen att ha Flash installerat? Måste man köra i minst 1024x768, annars syns inte alla annonser? Måste man köra IE 7.31, annar funkar inte den nya finessen i marquee?

När det blir reklam på TV brukar jag zappa till någon annan kanal. Är det stöld?

Citat:
Originally posted by -entreprenör@Mar 16 2004, 11:49
PKaze, det är väl snudd på gubbvarning att man inte vill se blinkande banners
Shit! Jag som bara är 31....

Citat:
Ursprungligen postat av entreprenör
Blir det ett alltför stort problem med bannerblockering börjar ju siter ta betalt tex via paybysms. Kanske inte så kul i framtiden "Vill du läsa hela artikeln? Skicka ett sms till 72044!"
Då hjälper det föga med bannerblockering men kanske med smsblockering?
Ja, det kanske vore ett alternativ - om man då erbjuds en annonsfri sida utan blinkande och skrikande annonser.
Missförstå mig inte nu - jag är inte emot annonser överlag. Det är annonsformatet jag inte gillar. Annonser i tidningar tycker jag faktiskt är intressant, de brukar jag läsa.

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat