Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-10, 16:58 #55
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Du far forlata mig JonathanS, men dina inlagg ar inte mer an kvalificerat skitsnack.

Registrars.se är en organisation för registratörer under den svenska toppdomänen .se.Föreningen ska representera SE-ombudens intressen gentemot NIC-SE & II-stiftelsen, för att i större grad kunna påverka utvecklingen av .se-domänen. Föreningen jobbar även aktivt för att höja kvaliteten bland ombuden.

Felet har ar ju att er lilla forsamling ens har nagot att saga till om.

1. Varje .SE kund pa denna planet tjanar mer pa att ha fler ombud, konkurrens ar det absolut basta som finns i alla aspekter.

2. Istallet for att infora nagon idiotisk arsavgift sa vore det smidigare att slumpa ombuden totalt. Varfor ska vi ga en omvag for att registrera en doman?

3. Infor ett API pa IIS dar webbhotell m.fl. kan bygga domanregistreringslosningar som faller i deras kunders smak dock sa ska det ga registrera direkt pa IIS.se om man sa onskar.

Det ar ju inte forsta gangen man skriver detta men sen IIS tog over .SE har det ju varit lite socialdemokrati-tankande over systemet. Gubbarna som sitter i styrelsen tar hand om varandra och skyddar varandra.
Flera av de som sitter i styrelsen sitter i andra styrelser med varandra, t.ex. ISOC.

Sen kan man ju alltid anstalla en VD som man kanner sen tidigare, jag menar varfor inte anstalla en gammal van? Det ar ju smidigt...

Det fanns en man vars visioner var korrekt och han hade drivkraften verkade det som, synd bara att han inte fick jobba kvar (som konsult). Har for mig att karln borja jobba med .NU efter det hela..

Oj jag glomde nastan, JonathanS, du sa for nagra manader sen att IIS haller pa utveckla ett nytt system bla bla bla och det ska kora igang i host. Vi ar i september, oktober ar inte langt bort. Ska vi sla vad pengar att detta system inte ar igang denna host? Jag maste saga att jag skulle vara FORVANAD om det ens ar igang innan 2007.

Nej, man anstaller en karring (informationschef, som om det inte finns nog av dem pa IIS) istallet for att anstalla utvecklare. Nuvarande chefen for IIS maste ju vara av samma skrot som Osten franberg.
Tur for lilla osten att han ar chef for bidragspengarna iaf pa IIS, som ett tack for alla hans framgangsrika ar i IIS...

R O F L.

"Jag vet inte vad DNS ar...." bra att du sitter i IIS styrelsen da.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat