Citat:
Originally posted by PKaze@Mar 16 2004, 06:25
Anledningen till att jag blockerar vissa annonser är inte för att sidan ska laddas snabbare. Jag gör det för att det är så fruktansvärt irriterande med en massa blinkande och visslande. Jag vill ha lugn och ro på skärmen. En stillsam bild har jag inget emot. Animerade gif-bilder gillar jag inte, och ännu värre är flash-animationer. ...
Håller absolut med om popups! Det är det mest störande som finns. ...
|
Enligt min mening så är det webbmastern som bör ha rätten på sin sida att inkludera vad han vill på sin sida (inom lagens gränser). Du som besökare har valet att stanna på sidan eller lämna den. Att blockera annonser bara för att du tycker att de stör kan enligt mig tolkas som ren stöld. Webbmastern får ju då bara dyra bandbreddskostnader ifrån ditt besök och inget i utbyte. Webbmastern skulle ju inte förlora något på att stänga dig ute ifrån sidan.
Jag höll på att utveckla ett system som kunde blockera besökare som blockerade pop ups och/eller vanliga annonser (även besökare från olönsamma länder) ifrån sidor för cirka 2 år sedan, detta resulterade bland annat i en artikel på Slashdot.org och ca 2000 hatmejl på ett dygn som inte höll med om mina åsikter kring stöld
EDIT: hittade slashdot artikeln:
http://slashdot.org/article.pl?sid=02/11/24/2055253 och tillhörande 1376 kommentarer.