Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-09, 16:24 #50
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by Xamda@Sep 9 2006, 14:52
Att man gå över till en "riktig registry-registramodell"...? Man talar mycket om detta, men de jag ser inga stora skillnader mot tidigare
Vi kommer att se fler ändringar. Det som har hänt är att IIS har beslutat att man skall gå över till en Registry-Registrar-modell, detta avtal är ett steg mot den riktningen, men inte resultatet av att vi nu anser att vi har kommit dit. De stora förändringarna kommer att dyka upp när det nya produktionssystemet blir klart. Först då kommer ombuden kunna ta betalt för årsavgifterna från registranterna, kunna hantera all administration av domännamnen mm. Det är ett arbete som är på gång, vi kommer att få se mer om detta senare i höst. Detta kommer i sig innebära stora förändringar i ombudsavtalet ytterliggare en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Medlemskap i Registrars förresten... Vid tre olika tillfällen under föregående år mailade vi er utan svar. Det underlättar inte möjligheten att gå med direkt.

Vi har haft problem med våran e-post i sommras, e-postmeddelanden som har skickats till oss har inte kommit fram till oss och därför har vi inte svarat. Vi håller på att kontrollera allt nu så att det skall fungera. Mer information om detta kommer att gå ut till alla våra medlemmar. Om du är intresserad av att bli medlem, PM:a mig så skall jag hjälpa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceDump
Vad innebär ovanstående exakt då?
Så om jag reggat domäner för 12000:- under året, då krediterar de väl dessa 12000:- och efterföljande årskostnad blir 0:- ?
Eller?
Jag skall se till att IIS formulerar detta lite mer förståeligt så kan jag publicera detta här för alla. Det är en punkt som många tycker är viktig att få rätsida på. På måndag kan vi få lite mer info om det hela. Det är bättre att de förklarar innehållet än att alla andra spekulerar, då får vi klarhet en gång för alla.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat