Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
JonathanS - vad grundar du det på att responsen varit tvärtom bland ombuden? Jag blev uppringd och min reaktion har jag redovisat, jag har talat med fem andra ombud som jag känner och de har alla åsikter liknande min. Kan det vara för att vi alla har 100-1000 domäner som registrerar om året? Dvs att vi är bland dem som får dubblerade kostnader? Att vi ser det som en osund avtalsskrivning att bara favorisera den ena avtalsparten?
Att man gå över till en "riktig registry-registramodell"...? Man talar mycket om detta, men de jag ser inga stora skillnader mot tidigare - det skulle möjligen vara möjligheten att debitera år två osv, men den har ju i praktiken funnits länge. Vad man gör nu är att såga alla små ombud och att du inte ser detta som ett problem, det kan jag i och för sig förstå, men det är knappast i vare sig allmänhetens eller domännamnsinnehavarnas intresse.
Medlemskap i Registrars förresten... Vid tre olika tillfällen under föregående år mailade vi er utan svar. Det underlättar inte möjligheten att gå med direkt.