Citat:
Originally posted by Decibel@Mar 11 2004, 05:26
Kolla in dedipower.co.uk , eller redbus.co.uk , har servrar på båda ställena och upplever bra fart och låg ping (30-40).
Priserna på en linuxmaskin med runt 1tb trafik ligger runt 2000:- per månad.
|
Jag känner att jag har behov av lite mer serverkraft än vad jag har till mina tjänster idag, men framförallt så behöver jag mer uptime. Ligger på Webcows idag med flera servrar och är inte överdrivet missnöjd eller så, det borde bara kunna vara billigare för den mängd trafik jag behöver (200 GB/månad per server, minst). Man får ju lite vad man betalar för men kontrasten i support mellan Webcows och Levonline (t.ex.) är inte värd det femdubbla priset om man säger så. Och om det ens räcker...
Hrm, hursomhelst, jag tänkte bara höra med dig hur supporten fungerar med nämnda leverantörer, samt eventuella andra saker man kanske bör tänka på ifall man går utanför Sveriges gränser på serverfronten. Jag är inte erfaren Linux-hackare (vi kör enbart på Linux-burkar) och har inte tillgång till någon sådan 24/7 heller, så jag behöver saker som fungerar - helst med trevligt folk i andra änden som gladeligen fixar saker åt mig utan att ta en tusenlapp i timmen.
Tack på förhand!