Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-09, 13:36 #9
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
GoDaddy är världens överlägset största domänförsäljare - med många strängar på sin lyra. I mina ögon inte alltför flexibla (Det var det mildaste jag kom på att säga).

Sen anser jag själv att allt som är gratis luktar mysko ! Dvs precis som att webhotell erbjuder gratis domäner, så finns det säkert dom som erbjuder gratis transfer - Men där krävs det ju att du tänker efter....VARFÖR skulle dom vilja ge bort något till dig ? Sannolikt för att du ska köpa webhotellsplats till domänen eller att år2 kostar betydligt mer än vad du hade tänkt dig..
Så lusläs villkor om du slänger dig över såna erbjudanden.
INGET på nätet är gratis - det finns alltid någon hållhake...eller så finns inte tjänsten om ett halvår !

Men vad gäller ägarbyte så plingar det till en varningslampa =
Pratar vi om att ägaren har full access till att ändra ägaruppgifterna - så kan han/hon göra det gratis (Men då kan han/hon ju ändra tillbaka till sina egna uppgifter igen efter att han fått betalt och 60 dagar (gränsen för ägarbyte efter tidigare köp eller ägarbyte)) har gått eftersom domänen fortafarnde ligger på hans/hemnnes konto = Detta är en SCAM som är svårt att känna till om man är ivrig att få domänen och är lite godtrogen.

Så jag rekommenderar att flytta till annat ombud vilket kostar 1-2 årsavgifter.
Dvs en transfer kostar minst 1 årsavgift (domänen förlängs med samma tid), men det är olika regler för olika ombud ibland kostar det 2 årsavgifter.

OBS TIPS: Gör ingen transfer mindre än 60 dagar efter att domänen förnyats hos den gamla registraren - För då brinner förnyelsetiden inne och du tappar 1 års förnyelse. Dvs du du genomför transfern, men betalar utan att få tiden tillgodo.

Hoppas att du blev lite klokare..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat