Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-09, 12:24 #5
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det finns en hel del att tänka på när du importerar ett fordon från utlandet...vi köpte en buss från belgien och det är givetvis lite mer att tänka på.
Vad gäller tyskland så har jag hört ett par grejer som bör tänkasa på.

Ju längre norrut i Tyskland, desto ögre priser...givetvis för att de vet att många skandinaver inte vill åka så långt för att få sin bil.
Det är mycket viktigt att kolla och dubbelkolla ALL dokumentation som finns om bilen.
Service, service bok mm. Låt gärna en verkstad gå igenom bilen innan du gör en affär.
Annars finns risken att du kommer hem med en stulen bil eller liknande.
Har oxå för mig att det inte är olagligt att pilla på km mätaren i tyskland, så den kan vara tillbakavriden ett par hundra/tusen mil...kolla i serviceboken för att jämföra.

Kolla med auktoriserade verkstäder, det finns gott om dem i tysklnad!

Nu vet jag inte vad d et är för bil du tänker importera, men kolla med försäkringsbolagen INNAN, så att du verkligen har nått som går med på att försäkra bilen. De vanligaste bilarna är ju inga problem, men om du köper nått litet trevligare!
Kolla även hur mycket högre försäkringen blir på en importerad bil! Ibland kan det helt enkelt löna sig att INTE importera bilen i slutändan pga den dyra försäkringen.

lycka till!
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat