Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-09, 02:40 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by nCo@Sep 8 2006, 20:39
Aidex: Det är nog korrekt tyvärr. Acme tog aldrig ut den fasta avgiften på 5 kr per kreditupplysning som ingår i Paycontrol avtalet. Alla köp både nekade och godkända kostade 5 kr + 2% i provision. Nu blir vi Paycontrolkunder fakturerade för att dom missat detta på avräkningsnotorna.
Säljaren lovade att de inte skulle ta ut den avgiften. Han sa att prislistan var felaktig. Eftersom jag inte litar på säljare så strök jag över den raden innan jag skickade in avtalet underskrivet. Det ACME har är alltså ett avtal undertecknat av mig, där avgiften på 5 kr är överstruken.
Frågan är då vad lagen säger om det här? Om det här slutar i rätten, så ska jag kontakta säljaren. Även muntliga avtal är bindande, men då gäller det att han kan bekräfta vad vi avtalade.
Så här i efterhand hade det naturligtvis varit mycket klokare att kräva ett helt nytt avtal, istället för att bara stryka över raden efter överenskommelse. Oavsett hur det här slutar så har jag alltså lärt mig något. Egentligen är det ingen idé för mig att spekulera i vad som är juridiskt bindande och vad som inte är det. Om konkursförvaltaren driver det här vidare, så får jag helt enkelt kontakta en jurist som har koll på läget. Det kostar en slant, men jag ska inte ge de här bedragarna rätt.

Om fler personer har fått tvivelaktiga fakturor från ACME så får ni gärna kontakta mig. Jag antar att vi är rätt många och det blir nog lättare om man gör en gemensam sak av det. Vill inte lägga ut mitt telefonnummer på ett öppet forum, så skicka PM.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat