Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-08, 21:38 #10
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by micze@Sep 8 2006, 21:24
Marcus frågan är dock vad jag ska med 1100 gig bandbredd till? Jag ska alltså göra tämligen bandbreddsnåla sidor som testas på det webbhotell jag önskar skaffa mig i denna tråden och sedan flyttas de över till andra platser. Jag har hellre ett webbhotell med kanske 50 meg utrymme och ett par gig trafik, det jag är ute efter är helt enkelt en privat utvecklingsplats som jag kan lita på att den alltid finns redo för mig när jag behöver den. Så det jag värderar mest är att jag vill känna att man jobbar mot servern som om jag hade suttit hemma låg ping och höga överföringshastigheter på den lilla data som faktiskt används. Även resursandvändningen bör bli minimal då sidorna på servern egentligen inte har andra besökare än mig själv och utvalda personer som testar vad jag än försöker utveckla och men då är det desto viktigare att det funkar också.
Okej jag förstår, ja det beror ju helt och hållet på vilken typ av projekt man gör. Ville bara tipsa om dem eftersom det trots allt stämmer in på det mesta andra du sökte. Jag sitter som sagt själv och utvecklar direkt mot dem och det fungerar utmärkt enligt mina erfarenheter och jag använder nog trots det bara nån GB transfer/mån.

Jag använder ju dock VPS:er i övrigt till stor utsträckning just för att kunna riskbalansera och det är väl det bästa alternativet om du kan hitta en vettig managed-lösning om du inte vill sköta det själv.