Citat:
Kontenta: Välj ett företag som går med hög vinst och som har funnits länge. Ju högre vinst desto bättre för dig - i princip.
|
Vem tror du betalar den vinsten ????
Citat:
4. Begär in senaste bokslutet från företaget, samt eventuellt delårsbokslut
|
Om företgat är ensk, fa: ge dig bokslut där även lön från ev tjänst mm ingår eller menar du bokslutet i redovisningen där skattereserver inte finns ????
Bokslut i ensk fa är en handling mellan näringsidkaren och SKm varför inte en UC???
Citat:
Nu kan Du bilda dig en egen uppfattning om chansen att detta företag finns kvar om 12 månader eller ej. Mitt tips är, som vanligt, undvik webbhotell som är < 3 år och undvik de webbhotell som visar omsättning < 800 000:- per anställd, om de enbart sysslar med tjänsteförsäljning. Alla siffror är exkl. moms. Gör företaget förlust bör du fråga var pengarna att driva företaget kommer ifrån. Godtag inte förklaringar som "jag jobbar lite extra för att driva detta på min fritid".
Om en EF (enskild firma) redovisar förlust så är det riktigt illa, så dessa tar du bort direkt. Tänk på att en enskild firmas "vinst" är ägarens lön hela bokslutsåret! På detta ska skatt sedan betalas, så dela med 12 och se hur lönsamheten blir då...
|
Är det inte intressant hur förlusten uppkommit och vad det är för förlust kapitalplacerings förlust i så fall kan inte ex v volvolastvagnar vara ett tillräkligt stabilt bolag hos dig, svårt att se större aktörer som bedriver seriös webbhotellservice i Sverige än tidigare inlägg....