Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-08, 11:43 #27
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av etuNa
Får jag låna tråden lite?
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
http://www.serwage.net får man 1110GB i transfer samt 110GB lagringsutrymme för ca 70 SEK per månad. Det fungerar dessutom mycket bra, har ett bra användargränssnitt och användbara funktioner. Det är ju dock som du förstår inte i Sverige.
Kan du berätta lite av egen erfarenhet av dessa? Hur är det med down/uptimen, vad för sidor kör du på dessa, krävande? är servrarna sega? etc
Till att börja med vill jag säga att jag inte har varit kund hos dem jättelänge och har ingen otroligt krävande sida hos dem så det är kanske inte hela bilden som visas av dem just utifrån mina erfarenheter. Jag använder det alltså inte som primär hosting eftersom jag ser det som ett lågbudgetalternativ. Mina erfarenheter hittills är dock helt klart över förväntan med både snabb support, snabba sidor och avancerade adminfunktioner.

Svarstiden för mig verkar allt som oftast ligga på ca 42 ms vilket är helt OK för i princip alla mina sajter. Om du vill bilda dig en egen uppfattning hur snabb responstiden för detta verkligen så kan du ta och surfa in en sväng på www.internetsupport.se vilket är ett forum som jag har liggandes där. För den använder jag både deras hosting och deras DNS:er.

Det jag hittills inte gillar med dem är väl egentligen bara deras DNS:er som har en lång TTL (38000) samt verkar emellanåt vara lite slöa (vilket kan märkas innan första uppslaget cachar). Istället gör jag som hälften av jordens befolkning verkar göra och använder http://www.nsmadeeasy.com som DNS för Serwage där man t.ex. kan sätta TTL 1800 m.m. Det jag saknar annars är väl SSH-möjligheter men iomed att de redan har stöd de flesta plugins (GD/Mod_rewrite osv) och liknande som man kan tänka sig så är det ju inte nödvändigt av den anledningen och det är ju trots allt en shared webbhosting. Slutsatsen för det här är väl att jag just ser på dem som en avancerad shared webbhosting och inte riktigt som ett alternativ för dedikerad server eller VPS. Men trots allt en bra möjlighet för den som behöver ett kraftfullt hosting-ställe men inte riktigt har kunskap eller ekonomiska resurser att satsa på dedikerad server/VPS.