Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-07, 12:59 #6
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
du kan göra det om du har helt unikt innehåll på dessa sajter, men lägger du samma sida under alla domännamnen så är det ju såklart duplicate content. Och det är ju också det som betraktas som sattelit eller spegel-sajter. Det fanns ju ett SEO-företag som i början av året jobbade på detta sätt. Låt säga att du är volvo och vill komma upp på bil, så köpte de domännnamnet www.volvo.se/bil, och när du kom in på denna specifika sajt och du klickade runt på den så ändras inte adressfältet vid någon tidspunkt oavsett vilken undersida du klickar på. De gjorde sedan detsamma med alla deras sökord så en kund hade upp till typ 50 utav de där sidorna. Det resulterade enligt medierna och Google vid den tidspunkten i att 500 utav de här sajterna blev bannade. Kundens egna sajt var såklart kvar, men de stod på exakt samma ställe de gjorde tidigare.

Det är ju dock en viss mening med att äga domän-namnen så ingen annan har dem. Men om du skall använda dig av dem måste de vara fullständigt unika i innehåll. Angående att redirecta från dessa domäner till företagssajten... så skulle jag absolut inte rekommendera det... det låter farligt nära en doorway eller shadow-page. ALL optimering BÖR alltid göras på sajten i fråga och allting externt bör ifrågasättas.... bra tumregel.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat