Citat:
Originally posted by lazat@Sep 6 2006, 19:21
Så reggar man inga domäner alls under 12 månader så kostar det 12000 att vara ombud men om man har 100 registreringar under året så kommer man att få igen hela beloppet.
|
Uppfattade det på samma sätt, det skulle finnas nån form av stege nämnde han.
Så låt säga att ovanstående är sanningen samt att hälften av de 50% av ombuden som reggar under 100 domäner även reggar under 50.
Det skulle innebära att minst 25% av IIS kunder från och med imorgon får en kostnadsökning per reggad domän a 60 kr + moms eller mer.
Själv är man ju inte påverkad alls men ändå lider jag med de som känner att de kastat pengarna i sjön. Bitbull är inte ensam kan man säga, känner massor av ombud som betalt 16500 med motiveringen att täcka husbehoven.
Sedan roade jag mej med en lite mer exakt beräkning än den som finns på
tillväxtlistan. (bilden i mitt tidigare inlägg) Mest angående att spannet på 100->499 är difust.
På plats 50 är idag ett företag som reggar 47 domäner på ett kvartal det är 188 per år. Dvs 338 ombud reggar idag 188 domäner per år eller mindre. Det är
87% av IIS kunder!
Lägg det ovan till att 218 ombud (56%) helt klar utan tvekan kommer att förlora pengar på det nya avtalet. Det är enkelt 56% av ombuden reggar inte 100 domäner så en del av deras 12 000 kr kommer frysa inne.