Citat:
Originally posted by patrikweb@Sep 5 2006, 13:48
Jag tycker det är missbruk att dom för förtur, skulle ett företag eller någon person ha anmällt ett litet datorintrång så skulle polisen inte gjort något.
Men när sossarna anmäller något då ska det slösas mer skattepengar och då ska polisen fungera och slå in dörrar hos folk och ta in på förhör.
Sedan är det löjligt detta, FC har så många buggar samt dom får skylla sig själva om dom har sådana dåliga lösenord.
|
Socialdemokraterna är landets största parti och har regeringsmakten, d v s kontroll över försvar, internationella relationer, socialvård och mer eller mindre allt annat här i landet och har till och från haft regeringsmakten sedan andra världskriget.
På gott och ont är de det statsbärande partiet i Sverige och självklart är det av större vikt för landet och dess medborgare att information detta parti tycker ska vara hemlig också ska skyddas och brott mot detta skydd ska utredas, förövarna jagas, fällas och straffas.
Tyck vad ni vill om politiken, skratta åt "Sigge/Sigge" eller vad det var för korkad inloggning, men det är en principiell mycket viktig händelse, det är ett angrepp mot demokratin och den måste få prioritet vid utredningen - på ett liknande sätt som varför mord på en polisman i tjänst får högre prio än mord på en vanlig medborgare.
Och, vad ni än gör, försvara inte att andra gått in i systemet bara för att det var enkelt lösenord. Det spelar ingen roll. Det är fel ändå. Brott blir inte mindre brottsliga bara för att den drabbade varit klantig. Jag är precis lika mycket en biltjuv om jag brutit mig in och startat med en skruvmejsel än om jag hittat bilnycklarna. För fan ryck upp er och visa lite karaktär.